Jdi na obsah Jdi na menu
 


   8.TÝDEN   
       
 Pondělí :      
A :10 kmK Zachovej lehkost, můžeš i rychleji ! 
B : 12 kmK    
C : 15 kmK    
       
 Úterý :     
 Všechny skupiny :    5 až 10 km   I T  
       
 Důležitý den v přípravě před blížícím se maratónem.Dnešní trénink bude mít význam pouze tehdy, zaměříš - li se
 i na svoji výživu: v prvních třech dnech týdne před maratónem hodně protejnů a tuků, ale bez uhlohydrátů.
 Spolu s rychlým během se tak vyprázdní zásoba glykogenu ze svalu. Nato se opět jeho zásoba doplní potravou
 bohatou na uhlohydráty, což dovolí běžet rychle a dlouho.Věc má však jeden háček : ve dnech , kdy se atlet
 omezuje pouze na bílkoviny a tuky , zdá se trénink mimořádně těžkým. Ztráta sebevědomí pak převažuje nad
 přírustkem energie. Proto se autorovi a jeho svěřencům osvědčila tato varianta: v úterý jen slabá snídaně, pak
 půst až do večerního tréninku jen minerálka.Žádné sladké nápoje, ani sousto. Dá se to vydržet.
 Během tréninku pak snadno vyprázdníš zásobu glykogenu. Musíš běžet až do vyčerpání.Tím rychleji se pak 
 zásoba energie obnoví, až se pustíš do jídla bohatého na uhlohydráty,( rozumí se : brambory, rýže, nudle, ovoce, 
 chléb, pečivo,cukr ).    
 Koná - li se závod v neděli, posuneš to vše na středu a následující trénink o jeden den.
 Náš vzorek vychází z předpokladu konání maratónu v sobotu.  
       
 Středa :     
A :8 kmR V této fázi : zotavení a vytvoření energetických zásob.
B : 10 km R Do lesa, psychicky uvolnit , zapomenout na pojem 
C : 13 kmR tempo.  
       
 Čtvrtek :     
A :5 kmR    
B : 8 kmR    
C : 10 kmR    
       
 Pátek :     
 Všechny skupiny :   2 km    
       
 Dnešní trénink má význam , pokud jej zařadíš hned po jídle, které má mít zvýšený obsah cukrů ( marmeláda,
 med,slazené nápoje). Teoretické zdůvodnění : podráždění k tomu, aby svalová buňka ukládala glykogen se 
 spustí, pokud tato buňka musí pracovat.Do buňky se z krve dopraví tím víc glukózy, která se přeměňuje
 na glykogen, čím vyšší je v krvi obsah glukózy a k skladňování potřebného enzymu inzulínu. Je - li v snídani
 hodně cukru, stoupne rychleji hladina cukru v krvi, na což tělo reaguje vyšší produkcí inzulínu. V této fázi
 zahajuješ dneštní trénink. Protože je velmi klidný, spotřebuješ z krve pouze velmi málo cukrů. Jeho velký zbytek
 pak náš biologický systém uskladní do svalových buněk. Pokud máme výhrady proti cukru, použijeme med.
 Tento postup je oprávněn jen v této fázi.  
       
 Sobota :     
 MARATÓN MŮŽE ODPOLEDNE ZAČÍT, KONDIČNĚ JSI DOBŘE PŘIPRAVEN, NA ZÁVOD I NA SOUPEŘE !Po snídani : rozproudí se krev - jinak platí předchozí 
    řádky.  
       
       
 MARATÓN MŮŽE ODPOLEDNE ZAČÍT, KONDIČNĚ JSI DOBŘE PŘIPRAVEN, NA ZÁVOD I NA SOUPEŘE !